Visita institucional al Centre Cultural de Sant Sadurní d’Anoia

El proper dissabte, dia 22 de juliol, es realitzarà una visita institucional a les obres del Centre Cultural, que albergarà la nova biblioteca pública i l’arxiu municipal

21/07/2017 13:07
Sant Sadurní d'Anoia

La futura biblioteca pública de la ciutat s’ubicarà a l’edifici de les antigues escoles municipals (Pl. Primer Homenatge a la Vellesa, 10), i comptarà amb una superfície útil de 1.324 m2. Es preveu que la col·lecció inicial estigui formada per 28.800 llibres, 4.900 audiovisuals, 61 revistes i 6 subscripcions a diaris. Alguns dels serveis oferts seran el d’informació, préstec, accés a Internet i zona Wi-Fi, àrea de música i sales polivalents. La direcció continuarà a càrrec de Glòria Bricollé.

Aquestes obres de rehabilitació, a càrrec dels arquitectes Oriol Cusió i Irene Marzo (Taller 9s), han tingut un cost total de 2.470.640,87 €. D’aquests, l’Ajuntament ha aportat 1.250.640,87 €, la Diputació de Barcelona 450.000 €, i la Generalitat de Catalunya 770.000 €. La rehabilitació ha permès recuperar un patrimoni arquitectònic privilegiat per la seva cèntrica ubicació. S’ha efectuat en forma de U, s’ha ampliat amb un nou cos annex, i s’ha mantingut el pati exterior com a element central del conjunt. El pati permetrà realitzar activitats a l’exterior i serà accessible independentment de l’horari de la biblioteca, de la mateixa manera que la sala polivalent.