Reobertura de la nova Biblioteca Pública Municipal de Bellvís (Pla d’Urgell)

14/12/2018 08:12
Biblioteca_Bellvis

El proper diumenge 16 de desembre a les 12.00 h tindrà lloc l’acte d’obertura al públic de la Biblioteca pública municipal de Bellvís, ubicada a la 2a planta de l’edifici del Casal Cultural Sebastià Serrano.

L’acte comptarà amb la participació de l’escriptor bellvisenc Sebastià Serrano.

La Biblioteca Berenguer de Bellvís, s’inaugurà el 13 d’abril de 1985, fruit d’un conveni entre el Departament de Cultura i l’Ajuntament de Bellvís i es va integrar a l’antiga Xarxa de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.

Ara reobre al públic, després del trasllat de la biblioteca existent a la segona planta del Casal Cultural Sebastià Serrano. Compta amb una superfície de 347,25 m2 distribuïda en diferents espais: àrea general, àrea infantil independent, i dues sales destinades a treballs en grup o bé formació. Compartirà els usos de la sala polivalent “Sala 1 d’octubre” del casal, de 120 m2.

Ofereix els serveis d’ informació bibliogràfica, consulta i préstec de documents, préstec de llibres electrònics, accés públic a Internet, servei d’informació local, animació i promoció lectora, servei d’ofimàtica, sala d’estudis i espai Wi-Fi.
Disposa d’un fons documental de 12.606 documents, format per obres de coneixement i ficció, DVD’s i publicacions periòdiques tant d’adults com d’infants.

La inversió total ha estat de 355.996 euros euros, dels quals, l’Ajuntament de Bellvís ha aportat 293.087 euros per al condicionament de l’espai i el mobiliari, la Diputació de Lleida ha aportat 40.409 euros i la Generalitat de Catalunya ha fet l’aportació de 22.500 euros per l’adquisició de fons bibliogràfic.

La biblioteca és de titularitat municipal, està integrada en el Sistema de Lectura Pública de Catalunya i rep el suport de la Central de Biblioteques de Lleida.

La setmana del 17 de desembre, coincidint amb la data de la seva obertura al públic, la biblioteca comptarà amb tota una programació d’activitats d’animació i promoció lectora adreçades tant al públic infantil com adult que tindrà continuïtat fins passat festes. Es podrà gaudir d’una xerrada divulgativa sobre la funció social de la biblioteca, una exposició i conferència sobre l’escriptor Manuel de Pedrolo, conta-contes i taller de Nadal entre d’altres activitats.