Projecte 10X10. Trobades dels editors amb els bibliotecaris

02/03/2015 08:03
10X10

El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya reprèn el “Projecte 10x10. Trobades dels editors amb els bibliotecaris”, una iniciativa que va iniciar l’any 2012 buscant establir una comunicació directa entre les editorials i els professionals de biblioteques. El Projecte 10x10 té caràcter bidireccional, és un intercanvi. D’una banda els editors, més enllà de les seves novetats, poden explicar als bibliotecaris la seva línia editorial o filosofia, i d’altra banda els bibliotecaris tenen l’oportunitat de fer conèixer als editors les inquietuds del món de biblioteques, la recepció que tenen els seus llibres i presentar-los suggeriments.

La iniciativa neix de la voluntat de “dotar de més eines per millorar la selecció bibliogràfica a les biblioteques”, tal com explica Carme Fenoll, Cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, i que la comunicació s’estableixi en un marc de proximitat ja que “El Projecte 10x10 crea un espai físic de trobada entre editors i bibliotecaris”.

D’ençà l’any 2012 han participat a les diferents sessions del projecte al voltant de vuitanta editorials i més de cent cinquanta assistents procedents de les biblioteques públiques.

Demà dia 3 de març es farà una sessió a Barcelona del Projecte 10x10 dedicada a les editorials del Còmic, en la que participaran les editorials Amaniaco, Yermo Ediciones, Planeta Còmic, Norma Editorial, La Cúpula i Panini Còmics. Després de la presentació individual de cada editorial, la sessió prendrà el format de taula rodona amb totes les editorials i coordinada pel bibliotecari Jaume Vilarrubí.

Sessió específica d'editorials de còmic