Premi Habitàcola

10/06/2018 16:06
Premi_habitacola

Els Premis Habitàcola impulsats per ArquinFAD, son un concurs adreçats a estudiants, que es va crear l’any 1987, per promoure la creativitat, el compromís social  i la reflexió sobre els nous àmbits del disseny i de l’arquitectura i promovent noves iniciatives, nous plantejaments i nous talents emergents, ajudant a estudiants a introduir-se  i donar-se a conèixer en aquests àmbit professionals.

La temàtica escollida per a aquests premis sempre ha tractat aspectes rellevants per a la societat i ha abordat problemàtiques actuals sense resoldre. En aquesta edició que celebrava el XXX aniversari, es plantejava una reflexió sobre els espais de lectura i de promoció de la lectura a l’espai públic, Lectures de(l) bibliobús, sobre la base d’una realitat que ja existeix i que mereix una resolució satisfactòria i definitiva: les parades de bibliobús

Els treballs premiats han estat els següents:

• Punto, de Laura Sayol
  • Matrioixka, d’Eduardo Macías Carmona
  • Entre líneas , d’Alba Martí Sanfeliu, Alejandro Arnau Roa i Jorge Ferrer Berrocal
  • Gira-Sol d’Alba Osorio i Eva Guardia, Premi de l’Opinió que s’atorga a aquella proposta que ha tingut un major nombre de “m’agrada” a la pàgina Web.
  • Bau, Centre Universitari de Disseny, Premi Centre Educatiu, s’atorga a l’Escola que ha presentat un major nombre de propostes que han arribat a ser finalistes i seleccionades pel jurat.

Tots els treballs, guanyadors i finalistes es poden consultar a:

i formen part de l’exposició que es pot visitar des del 5 de juny al 14 d’octubre de 2018, a l’Edifici Disseny Hub Barcelona (Pl. Glòries, 37-38).

Els premis han estat els següents:

Premi Biblioteques, consistent en l’encàrrec del disseny i producció d’un prototipus d’expositors de llibres per a biblioteques o bibliopiscines que es posarà a prova en una de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Barcelona i d’un lot de llibres ofert pel Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya .

Premi Mínim, encàrrec d’un projecte i realització d’una intervenció efímera a l’aparador de les instal·lacions de MINIM, a Barcelona.

Premi dpr-Barcelona, selecció del llibres publicats per aquesta editorial.

El jurat d’aquesta edició està format per:

Enric Pericas, arquitecte expert en mobiliari urbà i espai públic

Antoni Roselló, dissenyador industrial

Santi Romero, arquitecte de la Gerència de Biblioteques, de la Diputació de Barcelona

Nati Moncasí, cap de la Central de Biblioteques de Lleida de la Generalitat de Catalunya

Judit Bustos, interiorista, membre de la junta d'ArquinFAD

Per a més informació podeu consultar:

en l’adquisició de fons per a les biblioteques integrades en el Sistema de Lectura Pública de Catalunya.

Dijous 7 de juny a les 20.00 h va tenir lloc l’acte de lliurament del XXX Premi Habitàcola en el marc de la 60ena edició dels Premis FAD 1958-2018