Nova bibliografia temàtica 'Camí de La Marató: relats de vida amb el càncer'

12/11/2018 08:11
Camí de La Marató

El Servei de Biblioteques publica la bibliografia Camí de la Marató, que té com a objectiu col·laborar amb la tasca de sensibilització que impulsa La Marató de TV3. La 27a edició de La Marató es farà el 16 de desembre del 2018 i enguany estarà dedicada al càncer, la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones.

Es tracta d’una selecció bibliogràfica dedicada a la malaltia, específicament de relats personals i de ficció. La tria consta de 8 obres amb experiències viscudes, 6 novel·les, 2 dietaris, 6 novel·les juvenils, 6 còmics, 7 pel·lícules i 4 llibres infantils. El repertori inclou només obres actuals disponibles al mercat i s’adreça tant als usuaris com als tècnics dels serveis bibliotecaris que poden utilitzar-la per actualitzar-ne el fons.

El treball bibliogràfic s’emmarca en les activitats que les biblioteques públiques organitzen per donar a conèixer el tema que es tractarà a La Marató i despertar l’esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies. Durant el mes de novembre s’iniciarà un cicle de conferències a les biblioteques de tot Catalunya. El Servei de Biblioteques farà arribar a aquestes biblioteques un lot de llibres, amb una selecció de les obres que es ressenyen aquí, per tal de donar suport a aquesta activitat.