Lliurats els premis del Concurs Cadira 2015B

04/12/2015 11:12
Cadira

Guanyadors del concurs

El Concurs de disseny Cadira2015B ja té guanyadors. El primer premi ha estat per a Marc Prat Jovani, estudiant del Grau d’Arquitectura de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la UPC, amb el projecte 3L, un format modular repetible que permet l’ús individual o combinat, i que incorpora múltiples usos com a taula, cadira, butaca i contenidor de llibres. El jurat n’ha valorat la modernitat i originalitat de la proposta, així com la possibilitat de producció en sèrie, el ventall de possibilitats d’execució pel que fa als materials, la simetria i proporcions del disseny, la versatilitat, les proporcions i mides i la bona presentació del projecte.

Un dels accèssits se l’ha emportat Bru Cortacans Farràs, estudiant d’Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EUPVG) de la UPC, que ha presentat Llibres a mà, una cadira dissenyada per ser confortable i que incorpora un emmagatzematge per posar els llibres a mà. La cadira està inspirada en el disseny nòrdic, de fusta laminada corbada posant de relleu els principis ergonòmics. El jurat n’ha valorat la bona resolució a nivell de disseny i tècnicament, així com l’encert per a posar els llibres, l’ergonomia i la comoditat.

Un altre accèssit ha estat per a Sit.Choose.Read, de Manel-Song Ollé Chin, estudiant de Disseny Industrial de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EUPVG)de la UPC. Partint de l’octàgon, l’autor crea un espai interior per aïllar-se i centrar-se plenament en la lectura. El jurat n’ha valorat el disseny que s’acosta a l’escultura i que li permet integrar-se bé en espais interiors i exteriors, així com la qualitat de la presentació del projecte.

I el tercer accèssit se l’ha endut Eva Serrano Canudas, estudiant d’Arquitectura de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, amb el projecte b_sit, que emmagatzema els llibres dins del propi espai que ocupa la cadira sense haver d'afegir cap més volum. Aquesta funció està resolta en la part inferior de la cadira que té forma de caixa, amb una safata extraïble per accedir als llibres. El jurat n’ha valorat especialment el bon disseny que combina diferents materials com la fusta, polipropilè i planxa d'acer.

Els premis han estat lliurats el divendres 4 de desembre a l’ETSAB per: Josep Parcerisa, vicerector de l’Àrea d’Arquitectura de la UPC; Jordi Ros, director de l’ ETSAB; Carme Fenoll, cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; i per Cristina Jover, professora de projectes a l’ETSAB i directora del Departament de Projectes Arquitectònics de la UPC. L’acte ha coincidit amb la inauguració de l’exposició del concurs, que mostra el projecte guanyador, els tres que han rebut l’accèssit i deu treballs finalistes. Aquesta exposició es podrà veure fins al 31 de gener de 2016 a la biblioteca de ETSAB i després farà una gira per diverses biblioteques públiques d’arreu de Catalunya.

El Concurs de disseny Cadira2015B és un iniciativa del Servei de biblioteques de la Generalitat de Catalunya i de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), que s’emmarca en la celebració de “2015. Any de les biblioteques” i que ha convocat els estudiants d’arquitectura i disseny a projectar una cadira en què convisquin dos conceptes: l’objecte cadira i l’objecte llibre. S’hi ha presentat 31 projectes: 27 de la UPC, 16 de l’ETSAB, 6 de l’ETSAV, 5 de l’EUPVG, 1 de la Universitat Rovira i Virgili (URV); 1 de la Universitat de Girona (UDG), 1 de la Universitat de Barcelona (UB), 1 de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i un de la Universitat Ramon Llull (URL). La cadira guanyadora portarà el nom de “Cadira2015B”, i serà un recordatori excel·lent dels 100 anys de les biblioteques de Catalunya. Els premis han consistit en lots de llibres per als accèssits, i per al guanyador un val de 300€ per a la compra de llibres sobre arquitectura i disseny i la impressió en 3D del projecte. El jurat ha estat format per Ricardo Devesa, arquitecte, sotsdirector de cultura i professor de l’ETSAB; Cristina Jover, arquitecta, professora de projectes a l’ETSAB i directora del Departament de Projectes Arquitectònics de la UPC; Dídac Martínez, director del Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la UPC; Joana Casas Poves, bibliotecària del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, que ha organitzat i promogut l’Any de les biblioteques 2015; i Santi Romero, arquitecte i cap de la Unitat d’Arquitectura Bibliotecària de la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona.

El Concurs de disseny Cadira2015B és un iniciativa del Servei de biblioteques de la Generalitat de Catalunya i de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), que s’emmarca en la celebració de “2015. Any de les biblioteques” i que ha convocat els estudiants d’arquitectura i disseny a projectar una cadira en què convisquin dos conceptes: l’objecte cadira i l’objecte llibre.