LiceuBIB 2017/18

2a temporada del club de clubs de lectura que apropen els usuaris de les biblioteques públiques de Catalunya al món de l’òpera

20/06/2017 15:06
LiceuBIB

LiceuBIB, segona temporada

LiceuBIB, el projecte que enllaça literatura i òpera, tornarà a animar a la lectura de textos literaris en què s’han basat algunes de les òperes que es representaran al Gran Teatre del Liceu de Barcelona durant la temporada 2017/18. El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i el Gran Teatre del Liceu continuen col·laborant per a la difusió i promoció de la cultura literària i operística, oferint una proposta i recursos per als clubs de lectura que tenen lloc a les biblioteques públiques de tot el territori català. El balanç de la temporada 2016/17 és molt positiu: es van proposar 3 òperes/lectures, hi han participat una trentena de biblioteques i quasi nou-cents lectors/espectadors.

LiceuBIB 2017/18 torna a proposar tres òperes a partir de les quals els llegiran els llibres en què es basen els seus llibrets. Aquest any, a més a més, s’amplia l’oferta amb un ballet i una òpera dirigits a la creació de clubs d’audició musical.

Les biblioteques participants en LiceuBIB disposaran de recursos per dur a terme i animar els clubs de lectura i d’audició. El Departament de Cultura principalment els facilitarà els exemplars per llegir, reforçarà les seves col·leccions sobre òpera amb la compra de lots de llibres i oferirà formació per a les persones que han de conduir les sessions dels clubs. Paral·lelament, el Liceu proporcionarà a les biblioteques participants una conferència d’introducció a cada obra operística, seleccionarà recursos d’interès per als clubs i oferirà avantatges per assistir a les representacions de les òperes.

A més, el Liceu i el Departament de Cultura organitzaran un concurs de poesia amb motiu de l’òpera protagonitzada per un poeta, Andrea Chénier, que formarà part de la propera temporada del Liceu. Aquest certamen pren el relleu del concurs que es va fer durant la primera edició de LiceuBIB, en aquell cas a propòsit de l’òpera Werther i el poeta Goethe. Els premis van consistir en vals de compra de llibres i abonaments del Liceu.

La col·laboració entre del Gran Teatre del Liceu i el Departament de Cultura té previst ampliar-se i posar en marxa durant el proper curs unes propostes adreçades al públic infantil, amb l’objectiu d’acostar els nens i nenes tant al món de les biblioteques com al de l’òpera, a partir del programa El Petit Liceu.

Més informació i consultes: