Les biblioteques públiques organitzen tallers per a la pràctica d'hàbits cibersaludables

L'acció s'emmarca en la campanya "Internet Segura", impulsada pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública

27/11/2018 08:11
Distintiu
El Departament de Cultura, a través del Servei de Biblioteques, organitza tallers per a la pràctica d'hàbits cibersaludables a sis biblioteques públiques de Catalunya. L'acció s'emmarca en la campanya "Practica els hàbits cibersaludables", dins el programa Internet Segura, desenvolupat i executat pel Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT) del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.

El programa Internet Segura esdevé des d'avui el programa oficial de la Generalitat de Catalunya per a la conscienciació i formació de la ciutadania en matèria de ciberseguretat, amb l'objectiu últim de promoure una cultura digital més segura, imprescindible per al desenvolupament i ple aprofitament de les oportunitats que ofereix la nova societat digital per part de tots els col·lectius que formen la societat catalana.

La campanya "Practica els hàbits cibersaludables" s'emmarca en la voluntat del Govern de bastir un país cibersegur que protegeixi la ciutadania, les empreses i les institucions i de comptar amb la ciutadania apoderada, capacitada i protegida.

Els tallers a les biblioteques tindran com a objectiu informar als ciutadans sobre els riscos i les bones pràctiques a l'hora de navegar per Internet i fer servir les noves tecnologies, així com dur a terme una tasca de sensibilització i conscienciació a tota la societat catalana en seguretat a la xarxa. La campanya s'abordarà a través de cinc eixos:
  • La seguretat de les dades
  • La configuració de la privacitat
  • La protecció contra el frau digital
  • Civisme digital
  • Dispositius al dia

Les biblioteques en les que es portaran a terme els tallers són:

Més informació de la campanya: https://internetsegura.cat/