Les biblioteques públiques col·laboraran amb el quinzè Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta

12/12/2018 15:12
tallers

El Departament de Cultura a través del Sistema de Lectura Pública de Catalunya se suma enguany a Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta que promouen la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació.

Un total de nou biblioteques públiques han estat seleccionades per tal de ser els centres de referència dels quasi 1.000 inscrits a la 15a. edició d’aquest concurs. Durant el mes de desembre cadascuna d’aquestes biblioteques, organitzaran tallers de lectura en veu alta dirigits al professorat dels centres inscrits, conductors/es de clubs de lectura, bibliotecaris/àries i també al públic en general (major de 16 anys).

Amb aquesta iniciativa, el Departament de Cultura reforça els seus vincles de col·laboració amb el Departament d’Educació en el foment de la lectura i afavoreix els treball conjunt entre les biblioteques públiques i els centres d’ensenyament del seu entorn.

A més a més dels tallers de lectura en veu alta, els assistents disposaran de recursos de formació en format digital sobre els aspectes fonamentals de la lectura en veu alta. Aquests materials formatius consten de 21 píndoles de lectura que es poden consultar a la web del Certamen.

Biblioteques on es realitzaran els tallers:

Biblioteca Sant Ildefons de Cornellà: Dimarts 11 de desembre a les 17h

Biblioteca Central d’Igualada: Dijous 27 de desembre 19 h

Biblioteca Pública Maria Barbal de Tremp: Dilluns 10 de desembre 17’30h

Biblioteca Mestra Maria Antònia de Torredembarra: Dimarts 11 de desembre 17h

Biblioteca Can Sant Joan de Montcada i Reixac: Dilluns 17 de desembre a les 17:30h

Biblioteca Can Casacuberta de Badalona: divendres, 11 de gener de 2019 a les 17:30h

Biblioteca Pública de Girona Carles Rahola: Dijous 13 de desembre 18h

Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa: Dilluns 17 de desembre a les 18h

Biblioteca Sant Gervasi- Joan Maragall de Barcelona: Dimarts 18 de desembre a les 18,30h