Les biblioteques col·laboren amb La Marató de TV3

26/10/2018 08:10
Marató 2018

La 27a edició de La Marató de TV3 es farà el 16 de desembre i es dedicarà al càncer, la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones.  Malgrat els avenços que s’han fet en els últims anys, la incidència continua sent molt alta: es calcula que, al llarg de la vida, en tindran 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones. En els últims 10 anys, s’ha augmentat en un 7% la supervivència dels pacients a Catalunya, que actualment se situa al voltant del 55%, una xifra superior a la mitjana europea i que continua creixent. Tot i aquestes dades positives, el 60% dels tumors no es poden prevenir i la recerca i investigació són eines essencials en la lluita contra el càncer, per poder diagnosticar-lo de forma precoç, tractar-lo  i aconseguir més percentatge de curació i de cronificació.

Els recursos de La Marató 2018 impulsaran la recerca per aconseguir nous mètodes de prevenció, de diagnòstic i tractaments més eficients que augmentin l’esperança i la qualitat de vida dels pacients, entre els quals, la immunoteràpia i la biòpsia líquida, dues de les tècniques més innovadores en que actualment treballen els investigadors.

Les biblioteques públiques organitzen un seguit d’activitats, entre les que destaquem:

Conferències divulgatives:

Dins de la sensibilització social prèvia a La Marató, durant el mes de novembre, s'iniciarà un cicle de conferències a les biblioteques de tot Catalunya. L’objectiu d’aquesta acció és donar a conèixer el tema que es tractarà a La Marató i despertar l’esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies. Les conferències són gratuïtes per a les biblioteques i estan adreçades al públic en general. Durant les sessions es projectarà un vídeo divulgatiu que combina el testimoni de persones que tenen càncer amb l’explicació de professionals de la salut per acostar al usuaris de les biblioteques a la realitat mèdica i humana del càncer.

Les conferències són coordinades per la Fundació La Marató de TV3 i compten amb el suport dels equipaments del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Les sessions informatives les impartiran divulgadors de la medicina: metges, infermeres, estudiants de 6è de medicina, biòlegs, psicòlegs, entre d’altres professionals en salut.