Les biblioteques col·laboren amb La Marató de TV3

02/11/2017 10:11
La Marató

La 26a edició de La Marató de TV3 es farà el 17 de desembre i es dedicarà a un grup de malalties infeccioses que causen una de cada tres morts al món i que, segons els experts, es convertiran en un greu problema de salut pública.

Les malalties infeccioses estan causades per microorganismes patògens (bacteris, virus, fongs i protozous) que entren al cos i es multipliquen fins que produeixen la malaltia. Cada microorganisme s'instal·la i prolifera en un lloc diferent del cos humà, depenent de la seva via d'entrada i característiques. Les persones que porten pròtesis ortopèdiques o vàlvules cardíaques o neurològiques tenen un risc afegit de tenir infeccions oportunistes en aquests dispositius permanents.

La majoria de malalties infeccioses es transmeten d'uns individus als altres i poden afectar qualsevol persona.

Tothom tindrà unes quantes infeccions al llarg de la seva vida. La majoria són lleus, però algunes són molt greus i poden portar a la mort de manera ràpida.

La Marató 2017 tractarà els blocs següents: infeccions comunitàries freqüents; infeccions comunitàries greus o d’especial risc de contagi; infeccions nosocomials; sèpsia; infeccions emergents i del viatger; prevenció, tractament i recerca: sistema immunitari, vacunes i resistència als antibiòtics.

Les biblioteques públiques organitzen un seguit d’activitats, entre les que destaquem:

Conferències divulgatives:

Dins de la promoció social prèvia a La Marató, durant el mes de novembre, s'iniciarà un cicle de conferències a les biblioteques de tot Catalunya.

L’objectiu d’aquesta acció és donar a conèixer el tema que es tractarà a La Marató i despertar l’esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies.

Les conferències són gratuïtes per a les biblioteques i estan adreçades al públic en general.

Les conferències són coordinades per la Fundació La Marató de TV3 i amb el suport dels equipaments del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, les conferències les impartiran professionals de la medicina: metges, infermeres, estudiants de 6è de medicina, biòlegs, psicòlegs, ... (facilitats per la Fundació)

Dins de la promoció social prèvia a La Marató, a mitjans d’octubre s’iniciarà el cicle de conferències als centres educatius de secundària, centres cívics i biblioteques de tot Catalunya.