La Biblioteca de la Bisbal (Baix Empordà) torna a donar servei

01/12/2017 09:12
Biblioteca

Avui, dia 1 de desembre per la tarda la Biblioteca de la Bisbal, municipi de 10.742 habitants, obre portes a l’edifici del antic escorxador (carrer Agustí Font, 28). Es tracta d’un trasllat de la biblioteca, existent des de l’any 1932, quan es va obrir el servei dins la xarxa de biblioteques de La Caixa. L’any 1994 va passar a ser municipal i, es va traslladar a un local del carrer dels Valls, i posteriorment, el 1998, es va traslladar de nou als baixos de l’edifici de l’antic teatre El Mundial.

Les obres de rehabilitació, a càrrec de l’estudi d’arquitectura Estudi03mm, han permès recuperar l’antic escorxador municipal, construït entre els anys 1923 i 1931, projecte de l’arquitecte figuerenc Pelayo Martínez. El projecte inicial de la biblioteca preveu una ampliació de l’escorxador quan s’hagi resolt el litigi que envolta la construcció de l’equipament.

La biblioteca compta amb una superfície útil de 500 m2 i amb un fons aproximat de 16.000 documents, 54 revistes i 5 subscripcions a diaris. Alguns dels serveis oferts seran el d’informació, préstec, accés a Internet i zona Wi-Fi, àrea de música i sala polivalent. L’ horari serà de dilluns a divendres, d’11 a 13 hores i de 16.30 a 20.30 hores; dissabtes, d’11 a 13.00 hores.

La biblioteca és de titularitat municipal, està integrada al Sistema de Lectura pública de Catalunya i rep el suport del Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona.

Més informació:

Biblioteca de la Bisbal