La Biblioteca Popular de Valls celebra els seus cent anys de vida

21/06/2018 08:06
Logo

Enguany, la Biblioteca Popular de Valls celebra el seu Centenari i divendres 23, el mateix dia que es compleixen els cent anys de la primera biblioteca de la Mancomunitat de Catalunya, tindrà lloc un acte institucional.

El dijous 22 de març la ciutat de Valls va donar el tret de sortida a la commemoració del Centenari de la Biblioteca Popular (1918 - 2018). Per fer-ho possible, l’Ajuntament de Valls, el Museu de Valls, l’Arxiu Municipal, l’Institut d’Estudis Vallencs, la Biblioteca Carles Cardó i la Xarxa de Cultura han preparat tot un seguit d’activitats impulsades per una comissió que ha treballat de forma conjunta. Les activitats s'han estès durant quatre mesos fins la Festa Major de Sant Joan quan, el 23 de juny, la Biblioteca Popular arribarà a l’edat de cent anys.

El 21 d’octubre de 1916, amb motiu de Santa Úrsula, es va col·locar la primera pedra de la que seria la Biblioteca Popular de Valls, en presència d'Eugeni d'Ors i de les autoritats locals i de la Mancomunitat. Dos anys més tard, el 23 de juny de 1918, per la Festa major de Sant Joan, va tenir lloc la seva inauguració. L'edifici noucentista, projectat per l'arquitecte Lluís Planas, va posar en funcionament el seu servei bibliotecari el 16 de juliol d’aquell mateix any.

Més informació:

Aquest dissabte, 23 de juny, a les 12 h, tindrà lloc l'acte institucional