Inauguració de la Biblioteca Vall d’Alfatà a Santa Susanna (Maresme)

Dissabte, 20 de maig, a les 12 hores, s’inaugurarà la Biblioteca Vall d’Alfatà a Santa Susanna. Es tracta d’un trasllat a un edifici de nova construcció.

19/05/2017 09:05
Biblioteca

La biblioteca disposa de 955 metres quadrats útils distribuïts en dos nivells. Comparteix edifici amb un casal d’avis i un centre cívic, tots tres disposen d’un pati interior comú. La biblioteca compta amb una zona d’acollida, un espai polivalent amb ús independent, àrea de diaris i revistes, àrea infantil i general, espai de suport, terrassa i zona de treball intern.

El projecte és obra de l’arquitecte Jordi Goula. El cost total de construcció de la biblioteca ha estat de 1.408.165,55 €. Del cost total de l’obra, la Generalitat de Catalunya ha aportat 599.281,26 €; la Diputació de Barcelona n’ha aportat 686.819,00 € i l’Ajuntament de Santa Susanna, 122.065,29 €. La Diputació de Barcelona ha aportat, a més, 125.294,00 € per a adquisició de fons documentals i audiovisuals i equipament informàtic.

L’equipament ofereix un fons inicial de 10.681 documents, entre els quals hi ha 9.000 llibres, 1.600 documents audiovisuals i 81 subscripcions a diaris i revistes. Ofereix el préstec d’autoservei, basat en la tecnologia RFID, que permet major autonomia de l’usuari a l’hora d’agafar o retornar documents. La biblioteca estarà oberta al públic 33 hores a la setmana.

La direcció de la biblioteca és a càrrec de Núria Basat Bagot. El correu és b.st.susanna@diba.cat i el telèfon 937 679 502.

La biblioteca és de titularitat municipal i rebrà el suport de la Diputació de Barcelona com a biblioteca de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la província de Barcelona i s’ integrarà en el Sistema de Lectura Pública de Catalunya (SLPC) . Amb aquesta incorporació, el SLPC passarà a tenir un total de 408 equipaments bibliotecaris.