II Jornada de les Biblioteques Especialitzades de la Generalitat

La jornada tindrà lloc el proper 15 de juny al CEJFE

25/05/2017 10:05
Jornada BEG

El Servei de Biblioteques, la comissió BEG i el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE) organitzen la segona jornada de les Biblioteques Especialitzades de la Generalitat.

A la jornada, que se celebrarà el proper 15 de juny, tindrem l’ocasió de conèixer els trets que caracteritzen les biblioteques especialitzades i veurem exemples de xarxes catalanes i d’altres indrets que col·laboren per a garantir l’accés a informació de qualitat i una racionalització dels recursos públics de què s’alimenten. Es tractaran col·laboracions concretes en l’àmbit universitari, territorial i de salut, com també la conservació i tractament dels fons digitals de les biblioteques especialitzades de la Generalitat.

Les Biblioteques Especialitzades de la Generalitat (BEG) són un conjunt de centres de titularitat de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i de les entitats de dret públic que en depenen. En aquest grup també s’hi inclouen biblioteques d’entitats diverses amb participació de la Generalitat. Estan ubicades per tot el territori de Catalunya i disposen de fons especialitzats en matèries i temes molt diversos. És precisament aquesta especialitat, juntament amb l’especificitat de la seva missió i els serveis que proporcionen el que dona valor a aquests centres de documentació i informació. Molts d’ells també presten serveis a la ciutadania i formen part de xarxes temàtiques amb altres centres especialitzats.