El president Torra encapçalarà l'acte de cloenda del centenari de la Xarxa de Biblioteques Populars de Catalunya

08/01/2019 09:01
Centenari biblioteques
El president de la Generalitat, Quim Torra, acompanyat de la consellera de Cultura, Laura Borràs, clourà el centenari de la Xarxa de Biblioteques Populars. L’acte es farà avui, dimarts 8 de gener, a les 18.30 hores, al Saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat.

La commemoració, que conduirà el periodista cultural Òscar López, s’iniciarà amb una breu dramatització històrica, a càrrec de l’actriu Rosa Cadafalch i de l’actor Pep Pla. Tot seguit, intervindran la consellera Borràs i la bibliotecària Carme Renedo, qui farà la lectura d’una glosa. A continuació, el president i la consellera lliuraran diplomes a les cinc primeres biblioteques populars: Valls, Olot, Sallent, les Borges Blanques i Canet de Mar. Clourà l’acte el cap del Govern.

L’any 1918 es van inaugurar, per primera vegada a la història de Catalunya, quatre biblioteques populars sufragades amb fons públics. Les poblacions escollides foren Valls, Olot, Sallent i les Borges Blanques, a les quals es va afegir la de Canet de Mar el 1919. El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb els respectius ajuntaments ha organitzat la commemoració del centenari, amb el qual s’ha volgut difondre la història d’aquests equipaments culturals públics creats pel govern d’Enric Prat de la Riba.

El pla de biblioteques fou un dels projectes culturals més importants que tirà endavant el govern de la Mancomunitat de Catalunya (1914-1925), la primera institució d’autogovern que s’estenia per les quatre províncies catalanes des de 1714.

Nota: Els mitjans que vulguin cobrir l'acte han de presentar el carnet de premsa del Palau o bé el carnet del mitjà, acompanyat del DNI. En cas de no disposar de cap d’aquests documents, cal acreditar-se davant d’aquest Gabinet, enviant un correu electrònic a premsa.president@gencat.cat