El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura promou un procés de reflexió estratègica sobre les biblioteques especialitzades de la Generalitat

15/11/2018 08:11
Logo

Amb la finalitat de reforçar el paper de les Biblioteques Especialitzades de la Generalitat pel que fa a la gestió de la informació i del coneixement dins de les seves respectives institucions, el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, ha endegat un procés participatiu amb la voluntat d’elaborar un pla d’acció per adaptar els serveis i espais d’aquestes biblioteques a les necessitats actuals dels seus usuaris.

A partir d’una sèrie de grups de treball conduïts per uns facilitadors especialment formats per aquest projecte, els bibliotecaris-documentalistes d’aquests centres debatran sobre les accions a desenvolupar a partir dels canvis que s’han produït els darrers anys en la gestió de la informació i el coneixement. Les conclusions dels debats permetran obtenir un document de bases estratègiques a partir del qual desenvolupar les accions que caldrà anar introduint.

Demà, divendres 16 de desembre de 2018 a les 10 hores, al Palau Marc del Departament de Cultura, tindrà lloc la presentació d’aquesta iniciativa amb la intervenció de la Secretària General del Departament de Cultura, Maria Dolors Portús i de la Directora General de Cooperació Cultural, Àngels Ponsa.

La Xarxa de Biblioteques Especialitzades de la Generalitat (Xarxa BEG) és el conjunt de biblioteques especialitzades de les institucions de l’autogovern de Catalunya. Actualment, més de 140 biblioteques i centres d’informació i documentació conformen una de les xarxes de biblioteques més riques del país pel que respecta a la informació  especialitzades en els àmbits de treball del Govern, Parlament i institucions estatutàries. Més de 300 professionals són els responsables de la gestió d’aquests centres que no només serveixen informació als usuaris de les seves institucions sinó que també faciliten serveis especialitzats a la ciutadania en general. Actualment, aquestes biblioteques disposen d’una col·lecció de més de 850.000 documents.

Més informació:
biblioteques@gencat.cat

Divendres 16 de desembre de 2018 a les 10 hores, al Palau Marc del Departament de Cultura, tindrà lloc la presentació de la iniciativa