El Govern distingeix amb la Creu de Sant Jordi 30 persones i 24 entitats

18/07/2018 07:07
Carme Mayol

©COBDC

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona o entitat per part de la Generalitat de Catalunya.

El Govern ha acordat concedir la Creu de Sant Jordi a 30 personalitats i 24 entitats que s’han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Qualsevol ciutadà, grup de ciutadans o entitat pot demanar que s'atorgui aquest guardó a alguna persona, ja sigui física o jurídica.

D'entre les 30 personalitats que rebran la distinció en l’edició d’enguany es troba Carme Mayol Fernández, bibliotecària, pel conjunt de la seva aportació a la biblioteconomia, com a autora de diversos estudis i textos normatius en aquest àmbit. Fundadora i presidenta de l'Associació Lectura Fàcil i docent a l'Escola de Bibliologia, ha presidit el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya entre els anys 1995 i 2000 i ha participat en nombrosos seminaris i congressos internacionals.

Més informació:

D'entre les 30 personalitats que rebran la distinció d'enguany, Carme Mayol Fernández, bibliotecària