El Departament de Cultura i el Departament d'Empresa i Coneixement fomenten les vocacions científiques amb el programa "Viu la recerca amb la Laura i en Joan"

06/11/2018 08:11
Bibliobús
Portada
  • El Servei de Biblioteques apropa la col·lecció Els contes de la Laura i en Joan, editada per la Secretaria d’Universitats i Recerca, als usuaris dels bibliobusos de Catalunya

• Els nens i nenes de municipis d’entre 300 i 3.000 habitants podran experimentar amb tallers científics i aprendre la temàtica relacionada amb un conte seleccionat

El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura i la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement impulsen el programa educatiu “Viu la recerca amb la Laura i en Joan” als bibliobusos de Catalunya.

La Secretaria d’Universitats i Recerca publica la col·lecció Els contes de la Laura i en Joan, amb text de Josep M. López Madrid i il·lustracions de Montse Español, que té com a objectiu acostar el món de la recerca que s’està duent a terme a Catalunya als infants d’entre 6 i 10 anys, divulgant la seva funció social i fomentant les vocacions científiques.

Es tracta de contes infantils que expliquen les aventures de dos nens, la Laura i en Joan, que gràcies als seus poders màgics poden fer recerca en diferents disciplines científiques. Els contes són a les escoles, biblioteques i aules hospitalàries de Catalunya i amb ells es realitzen activitats educatives.

El Servei de Biblioteques, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, portarà aquesta activitat educativa a 10 municipis de Barcelona i 10 de Lleida, que tenen entre 300 i 3.000 habitants i que disposen, tots ells, de servei de bibliobús. Les activitats seran realitzades per un equip educatiu format per dues persones expertes en dinamització d’activitats i amb formació específica en el camp de la ciència i consistirà en un taller científic, on els nens i nenes experimentaran i aprendran la temàtica relacionada amb el conte seleccionat.

El Departament de Cultura, a través del Servei de Biblioteques, vol reforçar les accions que es duen a terme des de les biblioteques públiques de Catalunya en relació al foment de les vocacions científiques. En aquest sentit, el Servei de Biblioteques també col·labora amb els organitzadors de la Marató de TV3 i promou clubs de lectura sobre ciència.

Els bibliobusos que participen a la iniciativa són:

BIBLIOBÚS PERE QUART (LLEIDA)
Esterri d’Àneu
Alt Rialp