Comença la campanya internacional #1Lib1Ref

Entre el 15 i el 31 de gener de 2017 bibliotecaris d'arreu del món faran servir la seva expertesa per afegir una referència bibliogràfica en un article de la Viquipèdia

10/01/2017 10:01
Cartell Viquiprojecte #1Lib1Ref

#1Lib1Ref (de l'anglès One Librarian, One Reference) és una campanya internacional que té lloc entre el 15 i el 31 de gener de 2017, en la que bibliotecaris d'arreu del món faran servir la seva expertesa per afegir una referència bibliogràfica en un article de la Viquipèdia.

La campanya s'emmarca dins del Viquiprojecte Bibliowikis, una iniciativa que vol apropar la Viquipèdia a la ciutadania i als professionals de les biblioteques. El projecte es va engegar el 2012 i actualment ja hi participen activament més de 200 biblioteques.

Al web del projecte hi trobareu les indicacions per a participar. Per afegir una referència podeu fer-ho a través de l’editor visual o fent servir les plantilles amb codi wiki destinades per aquesta finalitat: {{Ref-llibre}}, {{Ref-publicació}} i {{Ref-web}}.

La campanya #1Lib1Ref forma part del 16è aniversari del naixement de la Viquipèdia i a nivell català és promoguda per Amical Wikimedia, The Wikipedia Library, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, el Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana, el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya, la Xarxa de Biblioteques de Barcelona, la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, la Xarxa de Biblioteques Andorranes, la Biblioteca Nacional d'Andorra, la Biblioteca de Catalunya, la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura del Govern Balear i Wikimedia España.