Cloenda del 30è aniversari del Bibliobús Garrigues-Segrià a Llardecans

09/10/2018 10:10
Entrega Llibre de records - 30è aniversari Bibliobús Garrigues-Segrià

Els actes es van iniciar després del servei de Bibliobús amb un berenar popular que  l'ajuntament de Llardecans va oferir a tots els assistents. Tot seguit , l’alcaldessa de Llardecans, el director dels Serveis Territorials de Cultura acompanyat per la Cap de la Central de Biblioteques de Lleida i el President del Consell Comarcal de Les Garrigues, comarca que comparteix servei  amb la del Segrià, visiten el bibliobús.

En aquesta visita s’entrega un regal sorpresa que el Servei de Biblioteques, a través de la Central de biblioteques de Lleida  ha preparat per al personal del bibliobús, Carme Asensio i Jordi Porta i per extensió, als seus usuaris: Un  llibre que recull tots els dibuixos, murals, poesies , auques, rodolins, fotografies, etc. que durant aquest any i mig de celebracions escoles i particulars envien per felicitar l’aniversari del bibliobús i que son fruït de la campanya Què és per tu el Bibliobús?

Després dels parlaments institucionals per recordar la seva trajectòria al llarg de tots aquests anys de servei  i a tots els que en un moment o altre han contribuït a donar el servei, s’entreguen els premis a les 2 guanyadores del concurs per posar nom a la mascota que van portar els Reis d’Orient als nens i nenes, i és un robot que porta llibres i que atén pel nom de Robit.

Finalment, tots els presents van gaudir amb la representació de l'obra de teatre "L’Abanderat: el bibliobús del front" de Rizoma Teatre, una "road-movie" teatral en què l'espectador va descobrir la història del bibliobús republicà, un servei que portava llibres als soldats que lluitaven durant la Guerra Civil, fomentant el valor de la cultura i el coneixement en temps de guerra.

El divendres 5 d’octubre a Llardecans, a les 18h. té lloc l'acte de cloenda del 30 é aniversari del Bibliobús Garrigues-Segrià, organitzat per l'ajuntament del municipi, el Servei de Biblioteques i la Central de Biblioteques de Lleida.