Lliurament dels premis del quart concurs 'booktrailers' adreçat a joves de 14 a 18 anys

L’acte de lliurament dels premis tindrà lloc avui divendres 16 de juny, a les 18 hores, a la Biblioteca Jaume Fuster (Barcelona)

16/06/2017 08:06
Booktrailers

Aquest concurs, adreçat a joves entre 14 i 18 anys, té per objectiu promoure la lectura entre els joves i animar als adolescents a difondre els seus llibres favorits a través de vídeos publicitaris d’una durada màxima de 90 segons i realitzats mitjançant qualsevol tècnica audiovisual, des del rodatge amb actors a una vídeo-animació.

Al certamen, impulsat pel Servei de Biblioteques del Departament de Cultura i la Universitat Oberta de Catalunya, en col·laboració amb Catorze, s’han presentat 446 joves provinents de 57 instituts en col·laboració amb 69 biblioteques públiques d’arreu de Catalunya.

El jurat del concurs l'han conformat una desena de professionals especialitzats en la literatura, edició arts escèniques, cinema, vídeo, internet i màrqueting com són: la responsable de Nous Projectes a la UOC, Teresa Fèrriz; la gestora de projectes de dinamització cultural del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, Joana Casas; el director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC i programador de la secció d'animació del Sitges - Festival Internacional de Cinema de Catalunya, Jordi Sánchez Navarro;  la responsable de l'àrea audiovisual de Catorze, Inés Cornelles; la guionista i coordinadora de guió del Súper 3, Cristina Jiménez; la realitzadora, dissenyadora i il·lustradora, Lyona; la periodista especialitzada en tecnologia i videojocs i directora General de Geenapp, Gina Tost; el dramaturg i escriptor Sebastià Portell; l'escriptor Joan-Lluís Lluís, i el cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, Josep Vives.

D’entre tots els projectes presentats es tria el millor vídeo, el més creatiu i el millor guió així com el booktrailer més votat pel públic. Durant l’acte de lliurament de premis que seran lliurats, entre d’altres, per la directora de la Biblioteca Jaume Fuster (Consorci de Biblioteques de Barcelona),Carme Galve, i el cap del Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d'Ensenyament, Pere Mayans, es projectaran els 4 treballs guanyadors i els 2 finalistes.

Per a cada categoria, a més del guanyador, hi ha dos booktrailers finalistes i a tots ells se’ls premia amb un taller presencial amb guionista professional. Cadascun dels membres dels quatre equips guanyadors rebran una subscripció a Filmin durant sis mesos i un lot de llibres.

Per a presentar-se al concurs, els joves han hagut de crear grups de treball de dos a quatre participants, triar un llibre de qualsevol gènere que els agradi o emocioni, perfilar un guió i fer-ne la producció. El vídeo sobre la lectura es grava amb mòbil o càmera, i s’edita. Un cop acabat el vídeo, l’han hagut de penjar a Youtube o a Vimeo. El Booktrailer s’organitza perquè els joves s’animin a conjugar dos mons: els dels llibres que més els han emocionat i la creació audiovisual.

Enllaços relacionats