Jornada Biblioteques amb DO

23 de març de 2017, a la Biblioteca Central Xavier Amorós (Reus)

08/03/2017 19:03
Jornada "Biblioteques amb DO" 2017

Les "Biblioteques amb DO" aquest any ens hem posat el repte de crear una llotja d’idees i de recursos per a la gestió del projecte. Per això el 23 de març muntem una jornada que volem que esdevingui un espai autènticament inspirador, en què les experiències omplin la sessió, en què el coneixement individual que les més de 50 biblioteques DO hem acumulat en 5 anys de trajectòria esdevingui coneixement col·lectiu.

En un format dinàmic i breu (petxa-kutxa) les biblioteques presentaran 11 bones pràctiques, una seleccionada de cada grup DO de biblioteques. Accions d’eficàcia comprovada que podran ser replicades, transformades, millorades o convertides en noves propostes.

Comptarem amb les biblioteques participants en el projecte, però també hi són convidades totes les persones interessades en el projecte.

Aquesta activitat es durà a terme amb la col·laboració de les biblioteques de Reus, que ens acolliran amb motiu de Reus Capital de la Cultura Catalana.

A qui s’adreça

• Totes les biblioteques que participen o han participat a ‘Biblioteques amb DO’
  • Aquelles biblioteques que estan interessades a participar en futures edicions de ‘Biblioteques amb DO’.
  • Personal dels serveis centrals de biblioteques
  • Les DO catalanes
  • Representants dels municipis
  • Col·laboradors dels projecte i persones i col·lectious interessats en ell

Programa

• 09:30h – 10:00h        Arribada i muntatge dels materials que les biblioteques vulguin exposar a les taules de l’espai d’intercanvi
  • 10:00h – 10:30h        Rebuda i presentació de la jornada
  • 10:30h – 11:15h        Presentacions d’experiències (petxa-kutxes): 1a part

• Pausa cafè

• 12:00h – 13:00h         Presentacions d’experiències (petxa-kutxes): 2a part
  • 13:00h – 14:00h         Activitats oferta en excluisiva per als assistents a càrrec de la DO Catalunya. Vinòmics:  Còmic i vi, un matrimoni de dos expressions culturals obertes a l’experimentació i a la creativitat que la DO Catalunya ha oficiat amb una gran acollida des de l’any passat. Set grans noms del còmic (Jueves, TV3, La Vanguardia..) participen d’un projecte coral on el vi català protagonitza relats gràfics de tot tipus de gènere: Albert Monteys, Deamo Bros, Manel Fontdevila, Oriol Malet, Sagar, Maribel Carod i David Morancho són els grans noms del còmic i que brinden i fan brindar amb #vicatalà. Per viure una experiència Vinòmics hem preparat alguns vins que ens ajudaran a passejar per aquests relats gràfics mentre descobrim una bona part del paisatge vitivinícola de Catalunya.

• 14:00 Dinar a càrrec de cadascú (els companys de Reus ens faran unes recomanacions de llocs per dinar)

• 18:00h – 19:00h         I ja que sereu a Reus, us proposem de participar en una activitat inclosa en el programa de Reus Capital de la Cultura Catalana: “Espais literaris amb aroma de donzell”, ruta literària per diversos espais per la ciutat bressol del vermut, Reus, a partir dels contes recopilats al libre14 vermuts. L’itinerari acabarà amb un tast de vermut en un celler. Organitza: Reusenques de Lletres. Activitat gratuïta. Durada de la ruta: 1h aprox. Cal inscripció prèvia a: lletresdereusenques@gmail.com

Quan i on?

Informació i consultes