126 biblioteques públiques oferiran activitats relacionades amb les commemoracions oficials de la Generalitat de Catalunya

06/07/2018 08:07
Punts de llibre

El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura en col·laboració amb la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i el Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona ofereixen enguany a les biblioteques públiques de Catalunya un seguit d’activitats relacionades amb les commemoracions oficials aprovades pel Govern de la Generalitat durant 2018.

D’aquesta forma, un total de 126 biblioteques programaran més de 200 activitats amb l’objectiu d’apropar als usuaris de les biblioteques públiques la personalitat i l’obra dels següents autors i autores: Montserrat Abelló, Maria Aurèlia Capmany, Carles Fages de Climent, Manuel de Pedrolo i Raimon Panikkar. En relació amb l’Any Pompeu Fabra, les activitats seleccionades per a les biblioteques públiques s’ofereixen en col·laboració amb la Direcció General de Política Lingüística.

El Servei de Biblioteques, conjuntament amb els comissaris i comissàries de les commemoracions, han elaborat un conjunt de propostes a realitzar dins dels espais bibliotecaris, que abasten des d’exposicions fins a espectacles, passant per conferències, formació de conductors de clubs de lectura i tallers. A partir de l’oferta inicial d’activitats, les biblioteques participants han seleccionat aquelles que més s’adapten a les característiques i necessitats dels seus usuaris. Paral·lelament també s’han distribuït més de 80.000 punts de llibres individualitzats per a cadascuna de les commemoracions.

A les commemoracions oficials aprovades pel Govern, cal afegir també que durant tot el 2018 es celebra el centenari de les inauguracions de les quatre primeres biblioteques populars projectades en el pla de biblioteques de la Mancomunitat de Catalunya.

El calendari de les diferents activitats programades s'anirà actualitzant al Portal de Biblioteques.